tisdag 25 november 2008

IT i förskolan

Jag blir varm och glad när jag för en tid sedan fick veta att en av våra duktiga förskolepedagoger Regina Bergendahl, Ängslyckans förskola vunnit ett ärofyllt pris - Fjädern för sitt arbete med It på sin förskola.
Nu i dagarna finns hennes uppsats :
"Bilder säger mer än tusen ord - rörlig bild som metod att åskådliggöra verksamheten och barns utveckling" publicerad.
Jag väljer följande stycke till min blogg för det hon beskriver är "pay back" för mig som driver/leder utbildningar som strävar till att alla pedagoger ska få fatt i det sammanhanget som Regina befinner sig i!

"Genom att använda den kunskap och det förhållningssätt
som förvärvats under många år tillsammans med den teknik, digitalkamera, handdator och projektor, som nu finns tillgänglig har ett kompletterande kommunikationssätt uppstått. Det är ett tydligt och enkelt sätt att informera och att synliggöra barnen och verksamheten, barnen tittar på sitt eget lärande och föräldrarna ser sina barns strävan."
Läs mer: Skolporten

Inga kommentarer: