torsdag 18 september 2008

e-smart närmar sig!

Amälningstiden har nu gått ut till vår e-smarta utbildning! Idag har Sandra och jag läst igenom de sökandes ansökningar.
Blir glad över att de flesta som sökt verkar mogna och medvetna - med höstens omgång vill vi lyfta nivån ännu lite högre!
Citat från en av de sökande: "Jag vill bli kompetent att använda dator som redskap i klassrummet. Vill få mera ideér om hur jag kan använda datorn och jag vill få ideér om hur jag kan integerera datorn med andra ämnen. "
It användandet bland elever kan fortfarande bli ännu bättre om deras lärare känner sig säkrare och hittar verktyg som "bär".
Under nästa vecka blir vi klara med urvalet och programmet. Då skickar vi ut information till de som kommit med samt de som tyvärr får stå över den här gången.
14 oktober startar vi! Då kommer Jan Hylén, som jobbat med frågor runt IT i skolan både i Sverige och internationellt i över 10 år, han inspirerar med sin föreläsning om digitala lärresurser. Vi kan bjuda in 75 personer från FFS - intreset är stort! Kul! :-)/K


:-)/K

Inga kommentarer: